6
➡ Obrazki z gier
➡ Gry/Romy na NES
w/g Wikipedii:
- Procesor: 8-bitowy procesor Ricoh RP2A03 – 1,79 MHz NTSC lub RP2A07 – 1,66 MHz PAL[2]
- Procesor graficzny (PPU): 5,37 MHz
- Pamięć: 2 kB RAM, 2 kB video RAM + dodatkowa na kartridżu[2]
- Grafika: Rozdzielczość 256 × 224 NTSC, 256 × 240 PAL, max. 64 sprite’y o rozmiarze 8 × 8 lub 8 × 16 pikseli[2]
- 53 kolory (w tym 5 odcieni szarości), 25 wyświetlanych równocześnie, 4 na sprite’a
- Dźwięk: 5-kanałowy dźwięk mono (1 kanał szumów, 1 PCM i 3 dźwiękowe)
- Nośnik danych: kartridż 60 pinów (Japonia), 72 piny (USA i Europa) lub specjalna dyskietka FDS
- Pojemność nośnika: od 8 kB (Galaxian) do 4 MB (np. Dragon Warrior 4). Niektóre nielicencjonowane gry zajmowały więcej.
- Kontrolery:
- Wejścia:
- Famicom Expansion Port – DB 15 pinów tzw. męskie (tylko Japońskie wersje konsoli)
- 2 gniazda kontrolerów – 7 pinów (poza pierwszym modelem Famicoma)
- Wyjście AV: RF, w wybranych modelach: Composite Video z dźwiekiem mono